Yılmaz Kayalar Fen lisesine kaydolan 9.sınıf öğrencilerimize 9.sınıf birimi öğretmen ve idarecileri tarafından Oryantasyon seminerleri 15 Eylül Pazartesi 10:00-15:00 saatleri arasında sınıflarda ve konferans salonunda çeşitli etkinliklerle gerçekleştirildi.
Okullarda uygulanan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri’nin en önemli işlevlerinden biri de, yeni durumlarla karşılaşan öğrencileri, çabuk uyum sağlayabilen, çevresi ile kolay iletişim kurabilen ve özgüveni yüksek bireyler olarak yaşama hazırlamaktır. Yeni bir okul ortamında bulunmak da birçok öğrenci için kaygı verici bir durum olabilir. Öğrenciler için belirsiz ve kaygı verici durumları hafifleterek, onların okula uyum sağlamalarını hızlandıran uygulamalar, önceden planlanmış programlar doğrultusunda sağlanabilir. Bu Proğramda, okulumuza bu yıl kayıt yaptıran öğrenciler için, Yılmaz Kayalar Fen Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Merkezi (RPDM) tarafından Fen Lisesi’nde uygulanan “Oryantasyon Programı” çalışmaları özetlenmiştir.
Eğitim yılı başında okula yeni başlayan öğrencilere; okulu, kuralları, işleyişi tanıtmak, ihtiyaçlarını nasıl karşılayacakları hakkında bilgi vermek ve böylece yeni girdikleri ortama kısa sürede alışmalarına yardımcı olmak üzere yapılan çalışmalardır. Öğrencilerin ilköğretimden liseye geçişte yalnız akademik olarak değil kurum kültürüne uygun davranışlar geliştirerek, kuruma, okuldaki kurallara, alışmaları yönünde en uygun desteği vermek amaçlanmaktadır. Öğrencilerin sene başında psikolojik danışmanıyla tanışarak etkinliklerde birlikte yer almalarının, sınıf içi iletişim, akran desteği, grup kimliği kazanma ve grup içinde kendini ifade edebilme gibi konularda da öğrencileri desteklediği görülmüştür
Okulumuza kaydolan 9.sınıf öğrencilerimize 9.sınıf birimi öğretmen ve idarecileri tarafından Oryantasyon seminerleri 15 Eylül Pazartesi 10:00-15:00 saatleri arasında sınıflarda ve konferans salonunda çeşitli etkinliklerle gerçekleştirildi. Program içeriği şöyledir.
ORYANTASYON ve UYUM ÇALIŞMALARI
Öğrencilerin ilköğretimden liseye geçişinde, kurum kültürüne uygun davranışlar geliştirerek, kuruma ve okuldaki kurallara alışmaları yönünde en uygun desteği vermek amaçlanmaktadır. Lisemizde uygulanan oryantasyon çalışmaları 4 aşamalı bir süreç dahilinde uygulanmaktadır:
1.Lisemize yeni başlayan veya ara sınıflara nakil gelen öğrenciler, lisedeki yaşamın nasıl olduğu, neler yapıldığı, nasıl bir atmosfer olduğu konularında bilgilendirici bir toplantıya katılırlar. Bu toplantıda öğrenciler; lise müdürümüz, müdür yardımcılarımız ve rehber öğretmenlerimizle tanışır ve okul kuralları ve kurum kültürü ile ilgili bilgilendirilir, lisemizle ilgili tanıtıcı bir sunum izlerler
2.Lisemize yeni başlayan veya ara sınıflara nakil gelen öğrencilerimize “Öğrenci Tanıma Formu” uygulanır. Form sınıf ve okul rehber öğretmenleri tarafından incelenir ve öğretmenler arasında bir değerlendirme toplantısı yapılır
3.Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğrencilerle bireysel görüşmeler yapılır ve uyum süreci takibe alınır.
4.Oryantasyon sürecinde olan öğrenciler, sınıf içi iletişim, akran desteği, grup kimliği kazanma ve grup içinde kendini ifade edebilme gibi konularda desteklenmektedir.
Etkinlikten karaler: